کد خبر: 1224723
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
قاتل جنایت در برج سفید قصاص شد
بامداد دیروز چهارشنبه ۲۹ فروردین‌ماه، چهار متهم مرد که سه نفر از آن‌ها در حادثه‌های مختلف مرتکب قتل و به قصاص محکوم شده بودند و متهم چهارم که به جرم تجاوز به زنی به اعدام محکوم شده است برای اجرای حکم در زندان قزلحصار کرج پای چوبه دار رفتند
غلامرضا مسکنی
جوان آنلاین: سحرگاه دیروز سه قاتل که در حادثه‌های مختلف مرتکب قتل شده بودند به همراه یک متجاوز برای اجرای حکم پای چوبه دار رفتند که یک قاتل قصاص شد و دو قاتل و مرد متجاوز هم مهلت گرفتند. 
بامداد دیروز چهارشنبه ۲۹ فروردین‌ماه، چهار متهم مرد که سه نفر از آن‌ها در حادثه‌های مختلف مرتکب قتل و به قصاص محکوم شده بودند و متهم چهارم که به جرم تجاوز به زنی به اعدام محکوم شده است برای اجرای حکم در زندان قزلحصار کرج پای چوبه دار رفتند. اولین متهم مرد ۳۷ ساله‌ای به نام فراز بود که چهار سال قبل در حادثه‌ای خونین معروف به قتل‌عام خانوادگی در برج سفید پسرخاله، فرزند و همسر او را به قتل رساند و قصاص شد. وی زمانی که طناب دار به گردنش آویخته شده بود با گریه و التماس‌های زیاد از خانواده زن پسرخاله‌اش خواست او را ببخشند، اما اولیای دم با وجود تلاش تیم صلح و سازش قاتل را نبخشیدند و او قصاص شد. دو قاتل دیگر که در حادثه‌های جداگانه دو زن جوان را به قتل رسانده بودند پای چوبه دار از اولیای دم مهلت گرفتند و به سلولشان بازگشتند تا چنانچه موفق به گرفتن رضایت نشوند در فرصت بعدی برای اجرای حکم پای چوبه دار حاضر شوند. چهارمین متهم که مرد متجاوزی است به‌خاطر درخواست اعاده دادرسی در حالی که برای سومین بار برای اجرای حکم پای چوبه دار رفته بود به دستور یکی از قضات دیوان عالی کشور برای بررسی پرونده‌اش به صورت موقت حکمش متوقف و به سلولش بازگشت. 
 
 قتل‌عام اعضای یک خانواده  در برج سفید 
فراز، قاتل قصاص شده روز یک‌شنبه ۲۵‌خردادماه سال ۹۹ در برج گرانقیمتی معروف به برج سفید در منطقه باغ فیض تهران پسرخاله، همسر و فرزند خردسال او را به طرز دلخراشی به قتل رساند و همان روز هم بازداشت شد. 
روز حادثه، ساعت ۷:۵۰ صبح بود که ساکنان برج مسکونی سفید با اداره پلیس تماس گرفتند و اعلام کردند سرامیک‌های جلوی در واحد ۷۶ خونی است و احتمال می‌دهند برای ساکنان آن واحد اتفاق تلخی رخ داده باشد. با اعلام این خبر، تیمی از مأموران کلانتری ۱۴۰ باغ فیض راهی محل شدند و پس از تخریب قفل در همان ابتدای ورودی پذیرایی با جسد خونین مرد ۳۴ ساله‌ای به نام محمد و کمی آن‌طرف‌تر دختر خردسالش به نام آتنا و در نزدیکی در حمام هم با جسد خونین همسر محمد روبه‌رو شدند که همگی با ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده بودند. 
با اعلام خبر قتل‌عام اعضای یک خانواده، بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران همراه تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی برای بررسی حادثه وارد عمل شدند. 
 
 پسرخاله 
همان ابتدای تحقیقات تیم جنایی دریافت قاتل بی‌رحم پسرخاله مقتول به نام فراز است، چون لحظه حادثه نگهبان برج دیده بود او چاقویی خونی در دست دارد و وارد پارکینگ شده و با خودروی سراتوی خارجی‌اش از برج مسکونی خارج شده است. 
بدین ترتیب وی به عنوان مظنون تحت تعقیب قرار گرفت و ساعتی بعد با ترفند‌های پلیسی وقتی به قتلگاه بازگشت، بازداشت شد. 
متهم پس از دستگیری ابتدا منکر قتل اعضای خانواده پسرخاله‌اش شد و سعی کرد با تناقض‌گویی مأموران را فریب دهد، اما وقتی با دلایل و مدارک روبه‌رو شد به سه قتل اعتراف کرد. 
 
 حسادت 
متهم در توضیح ماجرا گفت: «من و پسرخاله‌ام با هم اختلافی نداشتیم و حتی رابطه ما خوب بود. مادرش فوت کرده بود و ارثیه زیادی به او و برادرانش رسیده بود و برادرانش هم به او وکالت تام داده بودند، اما من مادرم زنده و اموالش هنوز در اختیار خودش است.
 پولداری پسرخاله‌ام باعث شده بود همسرم همیشه به من سرکوفت بزند و همین سبب شد من نسبت به پسرخاله‌ام حسادت کنم، به‌خصوص اینکه همسرش به همسرم گفته بود به تازگی تلویزیونی به مبلغ ۶۰ میلیون تومان خریده‌اند. شب قبل به من گفت می‌خواهد هشت واحد از خانه‌هایی را که دارد، بفروشد و یک لکسوس و خانه‌ای در خیابان جردن بخرد و از این برج نقل مکان کند. محمد از من خواست صبح همراه او به دفترخانه بروم که تنها نباشد و من هم قبول کردم. صبح ساعت حدود ۷:۵۰ در خانه‌شان را زدم و محمد در را باز کرد. او یک پوشه پر از اسناد در دست داشت و وقتی خم شد پاشنه کفشش را بالا بکشد ناگهان حسادت تمام وجودم را گرفت و با چاقو ضرباتی به او زدم و او را به داخل خانه‌اش کشاندم. همان لحظه دختر خردسالش فهمید و به طرف پدرش آمد که طفل را هم زدم و در ادامه همسرش را به قتل رساندم.»
 
 اجرای حکم 
متهم پس از تحقیقات تکمیلی و بازسازی صحنه قتل در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه و با درخواست اولیای دم به قصاص محکوم شد. وی در نهایت سحرگاه دیروز در زندان قزلحصار کرج با حضور اولیای دم قصاص شد. 
 
 مهلت ۳ ماهه به علی‌بابا 
اولین قاتلی که سحرگاه دیروز پای چوبه دار مهلت گرفت، مردی معروف به علی‌باباست که ۹ سال قبل زن ۴۳ ساله‌ای به نام مهتاب را به قتل رسانده بود. 
روز اول اردیبهشت‌ماه ۹۴ پسرجوانی در تهران به اداره پلیس رفت و اعلام کرد مادر ۴۳ ساله‌اش به نام مهرانه به‌طور ناگهانی گم شده است. بررسی‌ها نشان داد زن گمشده ۱۰ سال قبل همسرش فوت کرده و همراه فرزندانش زندگی می‌کند. مأموران پلیس در تحقیقات فنی دریافتند یکی از بستگان نزدیک مهرانه مدتی قبل به او پیشنهاد ازدواج داده، اما او جواب رد داده و گفته قصد ازدواج ندارد و می‌خواهد فرزندانش را بزرگ کند. 
بدین ترتیب مأموران علی‌بابا ۵۶ ساله را به اداره پلیس احضار کردند، اما وی در بازجویی‌ها مدعی شد از سرنوشت زن جوان خبری ندارد. از سوی دیگر بررسی‌ها حکایت از آن داشت زن گمشده روز حادثه برای آخرین بار با علی‌بابا دیده شده است، به همین دلیل مأموران علی‌بابا را بازداشت کردند. 
وی وقتی با دلایل و مدارک روبه‌رو شد به قتل مهرانه اعتراف کرد و در ادعایی گفت: «روز حادثه او را به بهانه رساندن به مقصدش از در خانه‌شان سوار خودرویم کردم و در میانه راه درباره ازدواج با او صحبت کردم. مهرانه با تندی جواب رد به من داد که خیلی عصبانی شدم و او را با روسری‌اش خفه کردم. پس از قتل، جسدش را به ویلایم در فشم بردم و در آنجا دفن کردم.»
پس از اعتراف متهم، اولیای دم برای او درخواست قصاص کردند و قضات دادگاه هم علی‌بابا را به قصاص محکوم کردند. 
وی بامداد دیروز برای اجرای حکم پای چوبه دار رفت و در حالی که طناب دار به گردنش آویخته بود با تلاش تیم صلح و سازش، فرزندان مقتول و مادرش به او مهلت سه ماهه دادند. 
 
 قتل ۵۰ میلیون تومانی 
دومین قاتلی که سحرگاه دیروز هنگام اجرای حکم از اولیای دم مهلت گرفت، مردی است که هفت سال قبل زن جوانی را به خاطر اختلاف ۵۰ میلیون تومانی در تهران به قتل رسانده بود. 
۱۲ آبان‌ماه ۹۶ مأموران پلیس تهران در جریان گم شدن ناگهانی زن جوانی به نام بهاره قرار گرفتند. بررسی‌ها و گفته‌های خانواده وی نشان می‌داد زن گمشده برای رفتن به مسافرت از خانه بیرون رفته و دیگر بازنگشته است. مأموران پلیس دریافتند بهاره از مدتی قبل با مردی به نام کیوان ارتباط دوستانه دارد. با به دست آمدن این اطلاعات کیوان بازداشت شد و در بازجویی‌ها به قتل زن جوان اعتراف کرد. 
وی در ادعایی گفت: ما با هم ارتباط داشتیم و قرار بود با هم ازدواج کنیم، به همین دلیل من چند باری به او پول قرض دادم و به من ۵۰‌میلیون تومان بدهکار شد. بهاره نه با من ازدواج می‌کرد و نه پولم را پس می‌داد. روز حادثه او را سوار خودرویم کردم که سر همین موضوع با هم درگیر شدیم، بهاره را خفه و جسدش را در بیابان‌های اطراف شهریار رها کردم. پس از کشف جسد، متهم در دادگاه محاکمه و به قصاص محکوم شد. سحرگاه دیروز کیوان برای اجرای حکم پای چوبه دار رفت، اما با میانجیگری تیم صلح و سازش، اولیای دم به او مهلت ۲۰ روزه دادند. متهم ۲۰ روز مهلت دارد تا رضایت اولیای دم را جلب کند، وگرنه در فرصت بعدی قصاص می‌شود. 
 
 توقف حکم متجاوز 
آخرین متهم که به‌خاطر تجاوز به زنی به اعدام محکوم شده است، بامداد دیروز به‌خاطر درخواست اعاده دادرسی حکمش متوقف شد. 
اوایل سال ۹۴ زن جوانی در تهران وحشت‌زده به اداره پلیس رفت و اعلام کرد مرد مسافرکش‌نمایی او را ربوده و به او تجاوز کرده است. با شکایت زن جوان، مأموران خیلی زود راننده را به نام فرزاد شناسایی و بازداشت کردند. متهم وقتی با دلایل و مدارک روبه‌رو شد به جرم خود اقرار کرد و در دادگاه به اعدام محکوم شد. وی چند سال قبل برای اولین بار پای چوبه دار رفت، اما به‌خاطر درخواست اعاده دادرسی حکمش متوقف شد. وی مدتی بعد دوباره برای اجرای حکم پای چوبه دار رفت و این‌بار به خاطر نوشتن توبه‌نامه حکمش متوقف شد و به سلولش بازگشت. مرد متجاوز قرار بود سحرگاه دیروز حکمش در زندان قزلحصار کرج اجرا شود، اما پس از بررسی پرونده‌اش مشخص شد به دلیل اعاده دادسرای قبلی که داده، یکی از قضات دیوان عالی کشور دستور بررسی مجدد پرونده او را صادر کرده است. بدین ترتیب مرد متجاوز برای سومین بار حکمش متوقف شد و به سلولش بازگشت.
برچسب ها: قصاص ، قاتل ، متهم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار